Eskimo3 hírlevél

Értesüljön elsőként termékeinkről, akcióinkról!

AJÁNDÉK CD

Bármely két étrend-kiegészítő és/vagy gyógyhatású termékünk internetes vásárlása esetén 1 CD-t adunk ajándékba az alábbi kiadványokból!
-

HHK013Latin CD
Creol - Latin
passion
Kód: HHK013
 
-
ETD7903-
Elevation2
World Rhythmic
Kód: ETD7903
 
-
ETD7933-
Elevation4
Charming melodies
Kód: ETD7933
 
-
MCGJ2003-
Brazilian Jazz
Masters of Jazz
Kód: MCGJ2003
 
-
MNGH706-
Romantic moments
Kód: NGH706
-
-
A vásárlás során az utolsó Megrendelés megerősítése lépésnél a MEGJEGYZÉS rublikába írhatja be a kiválasztott CD kódját, amennyiben 2 terméket vásárolt. 4 termék esetén 2 ajándék CD választható és így tovább!
 

Miért fontos szervezetünk számára az omega-3?


Szervezetünk egyik legfőbb építő elemei a zsírsavak, azonban nem mindegy, hogy táplálkozásunkkal milyen zsírokat juttatunk be a szervezetünkbe. Léteznek jó és rossz zsírok, ezeknek az aránya határozza meg mindennapi egészségünket és a betegségekkel szembeni ellenálló képességünket.

Az omega-3 zsírsav testünk egyik alkotóeleme, többszörösen telítetlen esszenciális zsírsav, amely kizárólag tengeri halakban és algákban található. Két legfontosabb összetevője a hosszú szénláncú EPA és DHA savak.

Az omega-3 élettani hatásai

gyerekek

  • nélkülözhetetlen a szervezetünk egészséges sejtműködéséhez
  • testünk sejtjeinek alkotóeleme és fontos hormonok forrása is
  • pozitív hatásait sejtszinten fejti ki, és a hormonok működését is jó irányba befolyásolja, ezzel egészségügyi problémáink jó részét alapjaiban oldhatja meg


Az omega-3 azáltal vesz részt  a sejtműködésben, hogy beépül a sejthártyába, és rugalmasabbá teszi azt, így segítve az összes szervrendszer egészséges működését.

Omega-3 zsírsav fogyasztását követően javul a sejtmembrán rugalmassága, ezáltal számos sejten belül lejátszódó folyamat is, mint például az enzim és receptor aktivitás, ionáramlás, stb.

Ezek az alapvető sejtszintű folyamatok rendkívül fontosak szervezetünk egészséges működéséhez!

Milyen pozitív hatásai vannak az omega-3-nak?

A halolajban található omega-3

  • Előnyösen befolyásolja a szem látóhártya működését
  • Előnyösen befolyásolja az agysejtek működését
  • Előnyösen befolyásolja az idegsejtek működését
  • Nélkülözhetetlen az immunrendszer normális működéséhez
  • Védi az érfalakat az érelmeszesedéstől
  • Segíti a gyulladásos típusú betegségek gyógyulását
  • Segít a szív és érrendszeri megbetegedések, valamint a szívritmuszavar kialakulásának megelőzésében
  • Csökkenti az újbóli szívinfarktus bekövetkezésének rizikóját
  • Csökkenti a vérrög kialakulásának a kockázatát azáltal, hogy gátolja a véralvadást elősegítő faktorokat:
    • növeli a véralvadási időt
    • gátolja a vérlemezkék összecsapódását
    • csökkenti a vér viszkozitását
  • Segít a bőrbetegségek (pl.ekcéma, pszoriázis, hajhullás stb.) enyhébb formáinak megelőzésében és kiegészítő kezelésénél is
  • Csökkenti a káros hatású thromboxán és a leukotrién szintet, és növeli a jó hatású prosztaciklin szintet
  • Segít csökkenteni a szervezeten belüli omega-6 túlsúlyt, ezáltal enyhítve az emiatt kialakult betegségek tüneteit (Pl. szív- és érrendszeri megbetegedések, szívritmuszavar, gyulladásos betegségek, immunrendszer problémák, túlzott vérrögképződést, stb.)

A testünkben a helyes eicosanoid hormon összetétel is a megfelelő omega-3 - omega-6 aránytól függ

Továbbá a keringésen keresztül még számos jótékony hatást fejt ki szervezetünkben

Az a tény, hogy omega-3 fogyasztásának hatására a test minden sejtjében kedvező változások indulnak el, magyarázza azt, hogy számos egymással nem közvelten kapcsolatban lévő szervben illetve testrészben is tapasztalhatjuk a pozitív hatásokat. Ilyenek például a szív, a vérerek, az izületek, a bőr vagy a szemek is.

Mi a helyzet a hazai omega-3 fogyasztással?

Az omega-3 zsírsavak mindig is jelen voltak az emberiség táplálkozásában, de csak az utóbbi évtizedekben ismerték fel, hogy milyen fontos szerepük van a szervezet megfelelő működésének fenntartásában, az egészség megőrzésében, és a betegségek gyógyításában.

Fish-Oil 47651029 Az omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavakat esszenciális, azaz alapvető zsírsavaknak nevezzük, ami azt jelenti, hogy ezek a zsírsavak nélkülözhetetlenek az egészséges élethez!

Hasonlóan a vitaminokhoz a szervezet az omega-3 zsírsavakat sem képes előállítani, ezért azokat csak étkezés alkalmával tudjuk magunkhoz venni.

Egyoldalú táplálkozásunknak köszönhetően az omega-3 típusú zsírokból alig fogyasztunk, ezzel szemben étrendünk nagy mennyiségben tartalmaz magas omega-6 tartalmú állati zsírokat és hidrogénezett növényi olajokat. Ezért fontos, hogy omega-3-mal egészítsük ki az étrendünket!

Szervezetünkben számos betegség okozója is lehet az omega-3 hiány illetve az egészségtelen irányba eltolódott omega-3 - omega-6 arány. Az ideális 1:1, maximum 1:5 lenne, ezzel szemben napjainkban az omega-3 - omega-6 arány 1:25 - 1:30 közé esik.

Ennek oka, hogy a szervezetnek nélkülözhetetlen omega-3 EPA és DHA többszörösen telítetlen zsírsavak főként a hidegvízi, mélytengeri halak húsában találhatóak, amelyekből alig fogyasztunk.

Hazai körülményeink között legegyszerűbben halolaj készítménnyel pótolhatjuk a szervezetünk számára szükséges omega-3 mennyiséget.
 

A halolajak között is van különbség? Mi alapján válasszak készítményt?


A vitaminok, multivitaminok választásánál nem az ár, hanem a készítmény hatóanyag tartalma a legfontosabb, ez különösen igaz az omega-3 készítményekre. Érdemes utána nézni, rászánni az időt, hiszen amellett, hogy pénzt takaríthat meg, szervezetének sem mindegy milyen hatóanyag tartalmú készítményt szed.

Legfontosabb, amire figyelni kell halolaj készítmény választásánál, hogy az alapanyag, a tengeri hal, honnan származik. Ne válasszon gyenge minőségű halból készített olcsó, könnyen avasodó készítményeket, mert nem csak a kívánt hatást nem produkálja a termék, de a megavasodott halolaj ártalmas is lehet egészségére. Szintén kerülje a tenyészetekből származó halakból kivont olajakat.

Figyeljen az EPA és DHA értékekre, minél magasabb annál jobb, de nem csak ez számít. A készítmény tisztasága nagyon fontos, az hogy minden a halakban található nehézfémtől és mérgező anyagtól a nemzetközi standardok szerint legyen megtisztítva.

Az omega-3 gyorsan oxidálódik, avasodik. Az avas készítmény gyulladásgátló hatású. Kerülje ezeket.

Miért próbáljam ki az Eskimo halolajat?


Az Eskimo készítmények forrása a vadhalászatból származó hidegvízi, mélytengeri hal. A több mint 10 éve forgalmazott skandináv készítménycsalád számtalan esetben bizonyított már, legyen szó a gyermekeknek szóló Kids vagy a felnőtt olajokról. Hatásuk klinikailag bizonyított. OGYI által bevizsgált, patitákban is megvásárolható biztonságos készítmények.

38%-ban tartalmaznak omega-3 EPA-t és DHA-t, ami a legnagyobb koncentráció, amit természetes halolaj elérhet.

Az Eskimo halolaj biztonságos, fogyasztása semmilyen kockázattal sem jár, mivel a készítmény az egészségre káros, rákkeltő anyagoktól garantáltan megtisztított. Rendkívül stabil, így nem okoz lipid peroxidációt (avasodás és szabadgyök képződés) a testen belül. Csak természetes összetevőket tartalmaz, előállítása során semmiféle kémiai beavatkozást, módosítást nem alkalmaznak.

A termékek laktóz, tejcukor, tejszármazék és glutén mentesek! Sportolók számára is ideális, független laborítórium által bevizsgált, garantáltan nem doppingszer.
-
shop_eskimokapsz_105
shop_eskimoolaj
-
omega3wellness_tovabb Kipróbálom az egyik Eskimo-3 készítményt
-
-
Bővebben...

Miért okoz betegségeket az omega-3 hiánya?

etrend2

  • Mi az omega-3 hiány oka? Mindennapi étrendünkben túlsúlyba került az omega-6 és háttérbe szorult az omega-3 zsírsav!
  • Hova vezet az omega-3 hiány? Immun és mentális problémákhoz, gyulladásos alapú, szív és érrendszeri megbetegedésekhez, stb!
  • Hogyan pótolható az omega-3 hiány? Az omega-3 szükségletünket rendszeres tengeri hal vagy a belőlük készült halolaj fogyasztásával pótolhatjuk.
Bővebben...

Az omega-3 zsírsav




Kérdések és válaszok:

  • zsírok
  • zsírsavak
  • omega-3
  • omega-6

 

Mire használja a szervezetünk a zsírokat?


A zsír a legkoncentráltabb energiaforrás, melyre a szervezetnek feltétlenül szüksége van.

Az egészséges táplálkozás alapelvei szerint jó, ha a felvett energiánk 30%-a zsírokból származik.

Ez a megállapítás alapvető, ha a zsírokról esik szó, azonban azok minőségi összetétele sem közömbös a megfelelő táplálkozás szempontjából.

Mi a szerepe a zsiradékoknak a szervezetben?


  • Kitűnő energiaforrások.
  • Elengedhetetlenek a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához.
  • Jelentősen növelik az ételek élvezeti értékét (számos aroma, íz- és színezőanyag zsiradékban oldódik).
  • A szervezetben tárolt zsír részt vesz a testhőmérséklet szabályozásában, a belső szervek védelmében is.

Milyen zsírokat érdemes fogyasztani?


Egézségünk megőrzése szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy milyen zsírokat fogyasztunk. Magyarországon nem éppen a legoptimálisabb a lakossági zsírfogyasztás. Első helyen (25%) húsok, pástétomok, szalonnák állnak, a zsírfogyasztás 20%-át a sütemények, édes tészták, zsírban sült tészták teszik ki. Ezt követi a vaj és margarin, valamint a tejtermékek, és csak ötödikként következnek a sorban a zöldségek és a halak.

De miért is nem a legideálisabb ez a megoszlás?

Bővebben...

Tulajdonképpen mi az a zsírsav?


Minden zsír ugyanazokból az összetevőkből - szénből, oxigénből és hidrogénből - épül fel. Ezek az elemek zsírsavnak nevezett molekulákká szerveződnek.

A zsírsavmolekula zsír része lánccá összeállt szénatomokból áll, a sav részt pedig oxigén- és hidrogénatomok alkotják, melyek a szénlánc végéhez kötődnek.

Egy lánc négy-huszonnyolc szénatomból állhat, s a lánc hosszúsága szerint megkülönböztetünk rövid, közepes és hosszú láncú zsírsavakat.

Mit jelent az, hogy „többszörösen telítetlen"?


A zsírsavmolekulán belül a szénlánc is hordoz hidrogénatomokat. A telített zsírokban a szénlánchoz olyan sok hidrogénatom kapcsolódik, amennyi csak lehetséges - a lánc tehát hidrogénatomokkal telített.

A telítetlen zsírsavakban a szénlánchoz kevesebb hidrogénatom kapcsolódik, tehát még van hely rajta. A telítetlen zsírsavak lehetnek egyszeresen vagy többszörösen telítetlenek.

Az egyszeresen telítetlen zsírsavakban két hidrogénatom levált két egymást követő szénatomról a lánc közepén. Ennél a szén-szén kötésnél, ahonnan a hidrogén levált, kettős kötés alakul ki, mely a lánc gyenge pontját képezi és megtöri a láncot. Mivel a töréses láncok nem tudnak szorosan egymáshoz simulni, az egyszeresen telítetlen zsírsavak kevésbé szilárdak, s már szobahőmérsékleten megolvadnak.

A többszörösen telítetlen zsírsavakban még több - négy-tizenkettő - hidrogénatom vált le a szénláncról. Minél kevesebb hidrogén van egy láncon, annál több törés van benne. S minél több törés van benne, annál folyékonyabb a zsiradék.

Miért hívnak egyes zsiradékokat omega-3-nak?


Az omega-3 olajok többszörösen telítetlenek, ami azt jelenti, hogy láncaikban kettő vagy több kettős kötés található.

Az „omega-3" elnevezés onnan származik, hogy az első kettős kötés - a lánc zsír felőli oldalától számolva - a harmadik szénatomnál van. Az „omega-6" olajoknál pedig az első kettős kötés a hatodik szénatomnál található.

Mik azok az omega-3 olajok?

Az omega-3 olajok a zsírok egy igen speciális fajtájához tartoznak, mégpedig az alapvető, esszenciális zsírsavakhoz. A kulcsszó az „alapvető", ami orvosi nyelven azt jelenti, hogy ezek a zsírok feltétlenül szükségesek az egészséges élethez. Nélkülük semmiképpen nem lehetünk egészségesek.

Az 1930-as években a kutatók rájöttek, hogy az összes növényben vagy állatban fellelhető zsír között csak kettő van, amelyhez szervezetünknek feltétlenül hozzá kell jutnia. E kettő közül az egyik az omega-3 olajok, a másik pedig az omega-6 olajok családjába tartozik.

Ha ezeket az alapvető zsírsavakat elhagyjuk az étkezésünkből, az egészségünk láthatja kárát - ugyanúgy, mintha a vitaminokat vagy az ásványi anyagokat hagynánk ki.

Miért van egyáltalán szükségünk omega-3-ra?


Az omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavak nélkülözhetetlenek az egészséges élethez!

Egyoldalú táplálkozásunknak köszönhetően az omega-3 típusú zsírokból alig fogyasztunk, ezzel szemben étrendünk nagy mennyiségben tartalmaz magas omega-6 tartalmú állati zsírokat és hidrogénezett növényi olajokat.!

Ennek oka, hogy az omega-3 főként a tengeri halak húsában található!

Szervezetünkben számos betegség okozója is lehet az omega-3 hiány illetve az egészségtelen irányba eltolódott omega-3 - omega-6 arány.

Hazai körülményeink között legegyszerűbben halolaj készítménnyel pótolhatjuk a szervezetünk számára szükséges omega-3 mennyiséget.
-
shop_eskimokapsz_105
shop_eskimoolaj

Hogyan befolyásolja az omega-3 az egészségünket?


Most, hogy a kutatók újra elkezdték vizsgálni az omega-3 olajokat, előnyös tulajdonságaik sora egyre növekszik.

Először is csökkentik a szívbetegségek esélyét. Az omega-3 EPA és DHA a vérsűrűség természetes csökkentői. Alacsonyan tartják a triglicerideknek nevezett vérzsírok szintjét, csökkentik a magas vérnyomást, illetve segítenek abban, hogy az erek megőrizzék rugalmasságukat és védik őket a gyulladásoktól. Általában véve tehát elősegítik a jó vérkeringést.

Másodszor, természetes gyulladáscsökkentők, s így megelőzik, vagy enyhítik az olyan betegségek tüneteit, mint az asztma, az ízületi gyulladás, a menstruációs görcsök és a migrénes fejfájások.

Harmadszor, a szem retinájának különösen szüksége van az omega-3 olajokra a jó látáshoz. Az omega-3 olajok emellett javítják a szem hajszálereinek a vérellátását is.

Negyedszer, az omega-3 olajok szolgálnak az „agy táplálékául" is. Az omega-3 olajok többszörösen telítetlen zsírsavainak többsége építi fel az agy szürkeállományának nagy részét.

A kutatók szerint azokban az országokban, ahol sok halat esznek, igen kevés depressziós ember van, míg az Egyesült Államokban, ahol kevés halat fogyasztanak, a depresszió komoly probléma.

Azonosak-e az omega-3 olajok és a halolajok?


Bár mind az omega-3 olajok, mind pedig a halolajok alapvető fontosságúak az egészség szempontjából, hatásuk gyakran különböző.

Az omega-3 család bázismolekulája az alfa-linolénsav (LNA). AZ LNA leginkább növényi eredetű táplálékokban található, melyek közül a legfontosabb a lenmag, a lenmagolaj, a repceolaj és a dió.

A növényi eredetű ételek nem tartalmaznak EPA-t vagy DHA-t, amelyek a halolajokban találhatóak.

Bővebben...

Kiválthatja-e a növényi omega-3 a halolajban lévőt?


Korábban azt hitték, hogy az emberi szervezet képes az alfa-linolénsavat (LNA) EPA-vá  és DHA-vá átalakítani. Az újabb kutatások bebizonyították, hogy a szervezet csak nagyon kis mennyiségű EPA-t tud ebből előállítani LNA-ból és ez az átalakítás, különösen idős embereknél nem túl hatékony!

Ezért a lenmagolajjal és egyéb növényi olajokkal nem helyettesíthetjük a halolajban található omega-3 zsírsavakat (EPA-t és DHA-t)!

Amennyiben az omega-3 halolajból származik, akkor az bizonyosan csökkenti a szívbetegségek kialakulásának rizikóját.

Bővebben...

Miért csak az omega-3 fontosságát hangsúlyozzuk?


Az emberek számos problémája - bőrproblémák, ízületi gyulladás, immunrendszeri rendellenességek, depresszió, gyulladásos betegségek és a sokszor halálos kimenetelű infarktus - részben abból ered, hogy nem fogyasztanak elegendő omega-3 olajat.

Az alapvető zsírsavak mindkét családja - az omega-3 és az omega-6 is - szükséges az egészséges élethez.

A modern étrend azonban túl sok omega-6 olajat tartalmaz az omega-3 olajhoz képest.

Bővebben...

Miért nincs elég omega-3 olaj a táplálékainkban?


Az omega-3 olajok legfontosabb forrásai egyszerűen kimentek a divatból, annak ellenére, hogy régebben a táplálkozás alappillérei voltak.

Jó példa erre a hal. Régen, amikor az élelmet még nem tudták vonatokkal, kamionokkai és repülővel szállítani, az emberek mindig tó vagy folyó mellé települtek. Ez nemcsak az ivóvizet és a közlekedést biztosította számukra, hanem a megbízható fehérje forrásokat is, például halat és kagylót. Minden ehető anyag közül kétségtelenül a hal és a kagyló az omega-3 olaj bajnoka!

Bővebben...

Miért könnyű túl sokat enni az omega-6 olajokból?


A halat és a kagylót leszámítva sokkal könnyebb hozzájutni az omega-6 olajokhoz, mint az omega-3 olajokhoz.

Mindennapi eledeleink közül például olyan ételek gondoskodnak az omega-6 olaj szükségletünk kielégítéséről, mint a különböző gabonapelyhek, a teljes őrlésű lisztből készült péksütemények, a diók, a napraforgómag, a mogyoró, a szárazbab, a tojás, a baromfi és a disznó. Ehhez már semmilyen kiegészítő olajra nincs szükség.

Bővebben...

Mi a megfelelő omega-3 - omega-6 arány?


A tudomány rájött, hogy az omega-3 és omega-6 zsírsavak azért olyan alapvetők, mert a belőlük előállított eicosanoidok mindenből kiveszik a részüket, hiszen minden szervrendszerre hatással vannak.

A rossz hatások akkor lépnek fel, ha egy bizonyos eicosanoidból túl sok termelődik. Ez abban az esetben történik meg, ha a két esszenciális zsírsav (az omega-3 és az omega-6) aránya felborul és az omega-6 zsírsavból jelentős többlet jelentkezik. A potenciálisan legkárosabb anyagok sejtjeinkben az arachidonissavból (AS), azaz egy omega-6 zsírsavból termelődnek.

A természet nyilvánvalóan úgy rendezte, hogy mindkét zsírsavcsaládra szükségünk legyen. Egyensúly - erről szól az egész, s éppen ez az, ami sok ember étrendjéből hiányzik. Az ideális omega-3 – omega-6 egyensúly 1:1 és 1:10 között kellene, hogy legyen!

Bővebben...

Kosár tartalma

VirtueMart

Kosara pillanatnyilag üres.

Megrendelés

Újdonságok

_Avosol-60db-kapsz
Avosol
kapszula
A rugalmas
ízületekért!
_Brainsharp-120kap
Eskimo
Brainsharp
kapszula
"Hogy vágjon
az esze!"
 Kapható!
_Brainsharp-210ml
Eskimo
Brainsharp
olaj
"Hogy vágjon
az esze!"
 Kapható!
mivitotal_Sport_500ml
Mivitotal
Sport
500ml
Felnőtteknek
Vitaminok
Nyomelemek
Ásványi
anyagok
_Mivi-Total-Plus-500ml
Mivitotal
Plus
500ml
Felnőtteknek
Vitaminok
Nyomelemek
Ásványi
anyagok

Pick Pack Pont

_pick_pack_banner

Eskimo Kids Halolaj

TERMÉKELŐNYÖK

 

ESKIMO-3
PRÉMIUM KATEGÓRIA
A HALOLAJAK KÖZÖTT!

 

Páratlan tisztaság és stabilitás, kiemelkedő biztonság és hatékonyság!

 

omega3wellness_tovabb Bővebb információ 

Termékbiztonság


Az Eskimo termékeket biztonsággal fogyaszthatja

  • mivel környezeti szennyeződésektől és rákkeltő anyagoktól garantáltan megtisztítottak!
  • és kiemelkedő stabilitásuknak köszönhetően nincs mellékhatásuk!

 

Termékhatékonyság

 

Mitől hatékony egy halolaj?
  • az omega-3 tartalma miatt?
  • az E-vitamin tartalma miatt?
  • a stabilitása miatt?
  • a tisztasága miatt?
  • a természetes összetevők miatt?