|
Immunrendszer
Dániában is végeztek egy érdekes tanulmányt 113 gyermek (60 leány, 53 fiú /1-15 évesek/ átlag életkor 7,5 év) részvételével. 62 fő 8 év alatti, 51 fő 8-15 év közötti gyermek 4 hónapig 5 ml természetes, stabil halolajat kapott.
Az előzetes felmérések szerint a gyakran meghűlő, felső-légúti fertőzésekben gyakran szenvedő gyerekek 69 %-nak állapota javult éppúgy, mint az ekcémás gyerekek 65%-nak a bőre. A száraz bőr 68%-ban regenerálódott, az ismételten náthások 60%-a javult, és a fülészeti problémák is csökkentek.
A vizsgálatok során derült ki, hogy a gyakran megbetegedő náthás és felső-légúti hurutos gyerekek diétája korábban kevesebb EPA-t és DHA-t tartalmazott társaikénál. A természetes, stabil halolaj fogyasztását követően a tünetek lényegesen javultak.
A fenti eredmények egyértelműen mutatják, hogy az omega-3 EPA és DHA csökkent bevitele gyengíti az immunrendszert.
A megfelelő omega-3 szinttel párhuzamosan az IgG2 immunoglobulin is felszaporodik a vérben és a szövetek közti folyadékban. Ennek az ellenanyagnak nagy szerepe van a gyermekek immunrendszerének megerősítésében és a kórokozók legyőzésében, ezáltal csökkentve a fertőzések iránti hajlamot.
A kúra végére a gyerekek tanulási képessége és memóriája is javult. A memória-problémás gyermekek 58%-ánál fejlődés mutatkozott, akárcsak a matematika tanulási gondokkal küszködők 70%-ánál.
A kezelések végére a gyerekek omega-3 szintje 56%-kal növekedett, az EPA 138%-kal, a DHA 56%-kal.
Az eredmények alapján kijelenthetjük, hogy az omega.-3 tartalmú étrend nagyon fontos lehet a gyermek általános egészsége szempontjából.
-
Eskimo Kids 105ml halolaj gyerekeknek - 1 éves kortól 14 éves korig adható - Hidegvízi, mélytengeri halak húsából készült - A fejlődő gyermeki szervezet számára szükséges arányban tartalmazza a természetes omega-3, omega-6 és omega-9 zsírsavakat, és az E- és D-vitamint. Bővebben...
|
- -
Forrás: Hamazaki, T., and Hirayama, S. The effect of docosahexaenoic acid-containing food administration on symptoms of attention-deficit hyperactivity disorder - a placebo-controlled doubled blind study. Eur. J. Clin. Nutr. 58:838, 2004.
Hirayama, S., et al . Effect of docosahexaenoic acid-containing food administration on symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder - a placebo-controlled double-blind study. Eur. J. Clin. Nutr. 58: 467-473, 2004.
Stevens, L. J., et al . Essential fatty acid metabolism in boys with attention-deficit hyperactivity disorder. Am. J. Clin. Nutr. 62:761-768, 1995.
Voight, R. G., et al . A randomized, double-blind, placebo-controlled trial of docosahexaenoic acid supplementation with attention-deficit/hyperactivity disorder. The Journal of Pediatrics. 139(2): 189-196, 2001.
Prof. Tom Saldeen, M.D., Ph.D. – All about Omega-3 - „The Vitamin from the Ocean”
|