10 tipp, hogy gyerek mellett is csinos maradj!

10 tipp, hogy gyerek mellett is csinos maradj!

Nem csak a kisgyerekekkel otthon maradó anyukák, hanem a gyerek mellett dolgozni járók örök problémája is, hogy hogyan maradjanak csinosak. A legtöbb erőforrás (idő, pénz, energia…) ilyen esetben szűkös, így muszáj nagyon talpraesetten gazdálkodni vele, mert különben tényleg slamposak leszünk miután megszületettet a gyermekünk. Íme 10 tipp, hogyan lehetsz Te is csinos anyuka!

Sok anyuka erre csak legyint, hogy másoknak bezzeg könnyebb, mert ilyen alkat, vagy neki bezzeg sokat alszik a gyerek/jól eljátszik egyedül is, míg anya magával foglalkozik/készülődik. De ha a történetek mögé nézünk, akkor gyorsan kiderül, hogy azok az anyukák, akik gyerek mellett is csinosak és jól néznek ki, bizony nagy áldozatokat vállalnak azért, hogy irigylésre méltóak legyenek.

Ha szeretnél te is a másik táborba tartozni, akiket irigykedve figyelnek a többiek, akkor fogadd meg az alábbi tippeket, és légy te is csinos anyuka.

1.)    Fogadd el, hogy ez nincs ingyen!

Nem, nem (csak) a pénzről beszélek. Minden fejben dől el. Csinosnak maradni igen is erőfeszítésbe kerül, de legalábbis a meglévő szokásaidat át kell alakítanod. Tenni kell érte, tudatosnak és következetesnek kell lenni. Ez sokszor nehéz, könnyebb sodródni az életben, mint magadnak alakítani azt. Légy te a kapitány a saját életedben és irányítsd azt! Az eredményért hidd el, megéri, mert sokkal jobban fogod magad érezni csinos anyukaként.

2.)    Tedd félre a kifogásokat!

Azok mindig lesznek: jajj csak ma nem, majd holnap/hétfőn/elsején. Na jó, ma belefér egy pecsétes póló, majd utána kidobom. Akkor ma este inkább nem tornázom, hanem sorozatot nézek és befalok egy tábla csokit. Hajlamosak vagyunk nagyon kreatívnak lenni akkor, amikor kifogásokat keresünk és felmentjük magunkat a felelősség alól, hogy miért NE tegyünk magunkért valami jót. Keresd inkább arra a választ, hogy miért tegyél meg magadért valamit. Csak néhány gondolatindító: jobban fogom magam érezni, boldogabb leszek, újra nőnek fogom érezni magam és mások is annak fognak látni… folytasd a sort te magad!

3.)    Ne edd meg a maradékokat!

Nehéz gyerek mellett diétákat betartani, de nem is kell mindig minden maradékot megenni a kicsik után. Persze nehéz ennivalót kidobni, de próbáld ki, hogy kisebb adagot kapnak, és ha elfogyott és kérnek még, akkor kapnak. Például joghurtot eheti kis tálból/csészéből is, és ha még kér, akkor kap. De nem túrja össze az egészet, hogy utána már csak két opció marad, hogy ki kell dobni, vagy akkor inkább megeszed te. Egy fél joghurtot, vagy virslit vissza lehet tenni a hűtőbe is, ha nem marcangolták szét. Így könnyebb odafigyelni arra, hogy te mit és mennyit eszel.

4.)    Engedd el, amit a mozgásról, sportról a gyerek előtt elképzeltél!

Gyerek mellett sokunknak már csak erősen kompromisszumos edzésformák maradnak. Ha elmegyünk otthonról, akkor nem vagyunk velük, ha otthon csináljuk, akkor az más szempontból kihívás. Fogadd el, hogy nincs tökéletes megoldás. Keresd meg azt a verziót, amivel ki tudsz békülni.

a.) Lehet korábban kelni (vagy később feküdni), mint ők, hogy tornázz otthon, vagy elmenj futni.

b.) Lehet mellettük tornázni. Ha kicsik, akkor egy-két feladatnál fel lehet őket kapni és velük csinálni (pl. guggolás, vagy hasizom), ha nagyok, akkor őket is be lehet vonni, csinálja veled, ha pedig megunja, akkor odakészíteni valamit, amivel el tudja magát foglalni még egy kicsit. Vannak már 15-20 perces zsírégető edzések is a neten, ennyi időre, ha más nem, akkor mesét néznek, és akkor mi van?

c.) El lehet járni edzeni, vagy tornázni szervezett keretek között is, ehhez persze több előkészület kell. Át kell hívni anyukádat vagy a tesódat, hogy vigyázzon a gyerekre, lehet bébiszittert hívni (persze ez már dupla kiadás: edzőterem költség + a felvigyázó órabére), és persze lehet olyan edzéseket kinézni, amikor akkor kezdődnek, amikor már a párod hazaért.

5.)    Dobd ki az összes slampos/pecsétes/elnyűtt ruhádat!

Könnyebb csinosnak lenni, ha a már lejárt szavatosságú, de imádott és kényelmes cuccok nem csábítanak a szekrényben. Természetesen nem arra gondolok, hogy légy otthon kiskosztümben, de egy foltos, elnyűtt melegítő helyett egy leggings vagy egy kényelmes farmer már nagyságrendekkel csinosabbá tesz. Nehéz megválni a nagy kedvencektől egy-egy kimoshatatlan folt vagy apró(nak vélt) szakadás miatt, de ha szeretnéd magad jól érezni a bőrödben, akkor köszönj el tőlük. Hidd el, gyorsan rákapsz az ízére, hogy milyen úgy felöltözni otthonra, hogy nem ég az arcod, ha ki kell menni a postáshoz, vagy esetleg még a boltban is szalonképes vagy átöltözés nélkül.

6.)    Harcolj a foltok ellen!

Sokan azért vannak mindig ugyanabban a 4 pólóban és 2 melegítőben, mert úgyis 2 perc alatt keni össze a gyerek. A mondat második felében igazuk van, kár is lenne tagadni. Az első felében viszont csak felmentik magukat. Készülj fel arra, hogy igenis lehet, hogy napi 2-3 pólót elhasználsz, ha odafigyelsz magadra (és el is kell menned otthonról). Viszont sok helyzetet megment a nedves törlőkendő (igen az, amit a gyerek popsijánál használsz/használtál). A legtöbb ilyen könnyen megbirkózik a makacs foltokkal is (popsikrém, nyál, elázott kifli, büfi… stb.) és tökéletesen alkalmas arra, hogy kevesebb, mint 1 perc alatt eltüntess (legalább 90%-osan) egy-egy foltot. Legyen mindig nálad popsitörlő a pelenkás korszak után is, és hamar bele fogsz szeretni ebbe az új alkalmazási módjába.

7.)    Találd meg a saját 3 perces sminkedet!

Nem nagy ördöngösség 3 percet magadra fordítani minden reggel, ennyi időd – ha tényleg jobban akarsz kinézni – még neked is van. Ami 3 percbe tuti belefér: púder, pirosító, szempillaspirál (még ha csak színtelen is, azt nem tudod elkenni, ha közben a gyerekednek szeretetrohama van és megrohan), szájfény vagy valamilyen színezett ajakbalzsam. A haladóknak a színezett arckrém is bekerülhet a fürdőbe. Próbáld ki egy hétig, hogy minden reggel megteszed ezt magadért, és gyorsan látni fogod mennyivel jobb kedved lesz, amit a családod is észre fog venni.

8.)    Légy a hajad szobrásza!

Na jó, ezt ha fiatal anyuka vagy, nem fogod érteni (egy régi „zselé, hab, spray” hajápolási reklám szlogenje). Ha nem is szobrászkodsz, de találj ki 3 verziót, ahogy tudod hordani a hajadat (a frissen mosott, a „még elmegy”, és a „már nem lehet kiengedni” fázisokra). Így nem mindennap ugyanolyan (copfban) lesz a hajad. Csak a móka kedvéért próbáld ki, hogy hajmosás után nem kötöd fel (és marad úgy a következő hajmosásig). Vasald ki egy kicsit a végét, ha a szemedbe lóg, tegyél bele valami hajcsatot (ne az egészbe). Későbbi fázisokban fond be, vagy csinálj valamilyen kontyot, és ha copfot hordasz, variáld azt is (tegyél bele szalagot, vagy fond be). Biztos vagyok benne, hogy a párod nagyon gyorsan észre fogja venni a változást, akkor pedig fürdőzz az elismerésben (még akkor is, ha csak egyszerűen van megfogalmazva pl. „ma valahogy más a hajad” – hidd el, egy férfitól ez is nagy elismerés).

9.)    Figyelj a gondolataidra!

Ez talán a legnehezebb, mert ezeket csak te hallod, és azt hiszed, hogy ha nem mondod ki hangosan, akkor nem is igazak. De ezek nagyon nagy hatással vannak Rád! Ha ilyeneket gondolsz, hogy „áh rajtam már nem segít a smink sem” vagy „hát ennél szebb már nem leszek” akkor ezt sajnos gyorsan el is fogod hinni, és akadályozni fognak abban, hogy tegyél magadért. Cseréld le ezeket pozitív gondolatokra, és keresd meg magadban azt, amit szeretsz. Mindenkiben van valami szépség. Van, akinek a szája, van, akinek a haja vagy a keze szép. Szeresd ezeket magadban, és amikor tükörbe nézel, nézd magadban a szépet, és örülj neki. Ha egyedül nem találod meg, akkor kérd meg a barátnődet, hogy súgja már meg, hogy szerinte mi szép benned, vagy az anyukádat. Biztos vagyok benne, hogy nem csak egyet tud mondani.

10.)   Mosolyogj többet!

Az egyik kedvenc gondolatom, hogy „zavard össze a világot, mosolyogj hétfőn”. Ezt gyerekek mellett ki lehet egészíteni azzal, hogy "ha bal lábbal kelt fel", "ha hiszti korszaka van", "ha nem aludta ki magát", és még sorolhatnám. A lényeg, hogy a mosoly egy varázslatos dolog. Nem csak azért, mert szebb vagy tőle, hanem mert jobban is érzed magad, ha többet mosolyogsz. Komolyan, ezt már bebizonyították, hogy ha elkezdesz mosolyogni, akkor a szervezetedben olyan anyagok termelődnek, ami boldogságot okoz. Próbáld ki, akár kezd ezzel a megszépülést! El sem hiszed, de nagyon hamar kapsz majd visszajelzéseket a családodtól és az utcán is!

Írta: Pap Judit, vendégblogger

„Jelenleg két kisgyerekkel, a 3 éves Fédrával és a lassan 8 hónapos Zolcsival vagyok itthon, mellettük coachként dolgozom és hamarosan elindítom saját blogomat, a www.boldoganya.hu-t. Azért döntöttem úgy, hogy belevágok a blog írásába, hogy minél több boldog anyuka nevelhessen boldog gyerekeket.”

Címkék: gyerek anya

Szólj hozzá

* Név:
* E-mail cím: (nem publikus)
   Weboldal:
* Hozzászólás:
Kód