Weboldalunk használatával jóváhagyjod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

5 praktikus tanács gyerek vitaminok szedéséhez

1. A leginkább bevált módszer, hogy gyümölcslével vagy gyümölcspürévelpudinggal együtt adjuk be. Ezek közül is a következőket javasolták a legtöbben: szűretlen narancs- vagy körtelé, limonádé és banánpüré. Lehetőleg kerüljük a hozzáadott cukrokat.

2. Használjuk a kedvenc mintás poharát és ugyanazt a vicces, jól megkülönböztethető kanalat. Sok gyermek mindent ugyanabból a pohárból fogyaszt, így ha azzal öblítheti le, akkor a mindennapi rutin része lesz számára. A színes szívószál is csodákra képes ilyen esetben.

3. Különösen nyáron lehet hasznos az, amiről néhány igazán kreatív anyuka arról számolt be. Házi gyümölcs fagyiba keverte az összetört vitamin tablettát, amit gyermek nagy lelkesedéssel nyalogatott el ebéd után.

4. A vitamin szedését mindig ugyanarra a napszakra időzítsük, hogy könnyebben kialakuljon a rutin. Sokaknál bevált, ha jutalmazták a csemetét, ez lehet egy plusz rész a kedvenc meséjéből, egy kedvenc étel vagy akár csak egy hatalmas ölelés.

5. Tartsuk a vitamint olyan helyen, amit a gyermek lát, de nem érhet el. Tegyük mellé kedvenc rágcsálni valóját, így mindig jó érzéssel fog ránézni.
 

+ 1 tipp: A halolajat és a vitaminokat ne melegítsük, süssük, forraljuk, mert elvesztik hatóanyag tartalmukat.
 

Az egyik leggyakoribb kihívás, hogy a gyerekek (és sokszor mi felnőttek is) tartózkodnak a tablettáktól, ezért érdemes folyékony alapú készítményeket választani ha van rá lehetőség. Kezdjük egy kisebb adaggal a hozzászoktatást, és folyamatosan növeljük a napi ajánlott mennyiségig.

Tartalomhoz tartozó címkék: Egészségtippek

Keresés