Weboldalunk használatával jóváhagyjod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

10 tény, miért fontos a férfiak számára az omega-3 bevitele

SZÍVINFARKTUS ÉS SZÍVBETEGSÉGEK MEGELŐZÉSE


Kutatások igazolják, hogy a szívinfarktus kockázata jelentősen (32-33%-kal), míg a szívroham kockázata 25% -kal csökkent azoknál a férfiaknál, akik rendszeresen fogyasztottak omega-3 készítményt. (1)
 

CSÖKKENTI A TRIGLICERID SZINTET


Azt is kimutatták, hogy az Eskimo-3 halolaj hat hónap alatt 64% -kal csökkentette a triglicerideket, melyek a szívbetegségek és a stroke fő kockázati tényezői közé tartoznak. (2)
 

VÉRRÖGÖK ÉS STROKE ELKERÜLÉSE


Hazánkban évente körülbelül 40-50 ezer ember kap stroke-ot, azaz körülbelül 10 percenként kórházba kerül egy ember stroke miatt. Ami pedig még megdöbbentőbb adat: évente kb 15 ezren halnak meg stroke-ban (azaz körülbelül a betegségben érintettek egyharmada belehal).  Az Eskimo-3 stabil halolaj csökkenti a fibrinogén szintet a vérben, csökkentve ezzel a vérrögök kialakulásában kockázatát, amelyek a stroke és a szívroham legfontosabb tényezői. (2)
 

A SZEM EGÉSZSÉGE


Az omega-3-ban gazdag olajok javítják a membrán állapotát a retina sejtekben, és segíthetnek az életkorral összefüggő szembetegségek, például a makuladegeneráció elleni küzdelemben, amely a fejlett országokban az idős emberek vaksághoz vezető látásromlásának első számú oka. (3)
 

ÍZÜLETI GYULLADÁSOK


A megnövelt omega-3 zsírsav mennyiség felére csökkentheti a rheumatiod artritis kialakulásának kockázatát (4), ami az omega-3 természetes gyulladáscsökkentő hatásának köszönhető.
 

MEMÓRIA


A kutatásból az is kiderült, hogy egészséges felnőtteknél a omega-3 DHA zsírsav javítja az memóriát és az emlékezet visszahívásának sebességét (5), mindemellett megakadályozza a memóriavesztést azoknál, akik a memória romlásának korai szakaszában vannak. (6)
 

ALZHEIMER-KÓR MEGELŐZÉSE


Kutatások kimutatták, hogy már heti egyszeri halfogyasztással a félre csökkenthető az Alzheimer-kór kockázata. (7) A tudósok azt is feltárták, hogy a D-vitamin és omega-3 zsírsavak együttes, egymást erősítő hatása megállítja az Alzheimer-kórhoz vezető béta-amiloid plakkok képződését. (8)
 

TERMÉKENYSÉG


Az omega-3 DHA zsírsavak jelentős hatással vannak a spermiumok életképességére és egészségére. Ennek eredményeként omega-3 készítmény fogyasztásakor a spermiumok egészségesebbek, jobb mobilitásúak lesznek, ezzel növelve a sikeres fogamzás esélyeit. (9)
 

DEPRESSZIÓ/ HANGULATINGADOZÁS


A DHA növeli a szerotonin és a dopamin szintet a szervezetben, ezzel előidézve a jobb hangulatot. A kutatások alapján az alacsonyabb omega-3 szint az idegsejtek rossz kommunikációját eredményezi, így az kognitív hiányhoz és hangulati változásokhoz, depresszióhoz vezethet. (10)
 

SZORONGÁS


Az EPA és a DHA zsírsavak szerepet játszanak az érzelmi kiegyensúlyozottságban. Egy, az agyi viselkedésről és immunitásról szóló tanulmány kimutatta, hogy az omega-3 zsírsav bevitel drámaian, 20%-kal csökkentette a szorongást a részvevőknél. (11)

 

A cikkben szereplő 11 kutatás mind azt bizonyítja, hogy az omega-3 zsírsavaknak számos jótékony hatása van a férfiak egészségére is, ezért érdemes több tengeri halat fogyasztani, illetve omega-3 készítménnyel kiegészíteni étrendünket!


 

A cikk az alábbi kutatások eredményei alapján készült: 

(1) Manuela Casula, Davide Soranna, Alberico L. Catapano, Giovanni Corrao Long-term effect of high dose omega-3 fatty acid supplementation for secondary prevention of cardiovascular outcomes: A meta-analysis of randomized, double blind, placebo controlled trials. Atherosclerosis Supplements – August 2013 (Vol. 14,Issue 2, Pages 243-251, DOI: 10.1016/S1567-5688(13)70005-9)

(2) Haglund O, Wallin R, Luostarinen R, Saldeen T. (1990) Effects of a new fluid fish oil concentrate, ESKIMO-3, on triglycerides, cholesterol, fibrinogen and blood pressure. J Intern Med. 1990 May;227(5):347-53.

(3) Publishing, C. (2013, August 19). “Omega-3 rich oils improve membrane fluidity in retina cells and can help fight age-related eye diseases.” Medical News Today. Retrieved from https://www.medicalnewstoday.com/releases/264937.php.

(4) Di Giuseppe D, Wallin A, Bottai M, et al. (2013) Long-term intake of dietary long-chain n-3 polyunsaturated fatty acids and risk of rheumatoid arthritis: a prospective cohort study of women. Annals of the Rheumatic Diseases. Published online August 12

(5) Stonehouse W, Conlon CA, Podd J, (2013) DHA supplementation improved both memory and reaction time in healthy young adults: a randomized controlled trial. Am J Clin Nutr. 2013 May;97(5):1134-43

(6) Greg M. Cole and Sally A. Frautschy  DHA May Prevent Age-Related Dementia Journal of Nutrition  2010 April  140: 869-874.

(7) M. Morris et al, (2003) Consumption of Fish and n-3 Fatty Acids and Risk of Incident Alzheimer Disease. Archives of Neurology. volume 60: pages 940-946

(8) Mathew T. Mizwicki, Guanghao Liu et al (2013) 1α,25-Dihydroxyvitamin D3 and Resolvin D1 Retune the Balance between Amyloid-β Phagocytosis and Inflammation in Alzheimer’s Disease Patients. Journal of Alzheimer’s Disease, Feb; DOI: 10.3233/JAD-121735

(9) Mohammad Reza Safarinejad et al, Relationship of omega-3 and omega-6 fatty acids with semen characteristics, and antioxidant status of seminal plasma: A comparison between fertile and infertile men. Clinical Nutrition, Volume 29, Issue 1, February 2010, Pages 100–105.

(10) Yehuda S et al. Essential fatty acids and the brain:from infancy to aging. Neurobiology of Aging. 2005; 26 (Suppl 1), 98–102.

(11) Kiecolt-Glaser JK, Belury MA, Andridge R et al. Omega-3 supplementation lowers inflammation and anxiety in medical students: a randomized controlled trial. Brain Behaviour and Immunity. 2011 Nov;25(8):1725-34.

Forrás: https://www.eskimo3.ie/10-benefits-of-omega-3-for-men/

Tartalomhoz tartozó címkék: Kutatások_ statisztikák

Keresés